Belastingaangiften

Wij verzorgen uw aangifte IB bij u thuis of op kantoor! Ook uw toeslagen en
andere belastingaangiften kunnen door ons verzorgd worden.

Hoe werkt het laten verzorgen van uw IB-aangifte?

  • Wij komen bij u thuis of op kantoor om de aangifte in te vullen.
  • Onder het genot van een bakje koffie nemen we samen met u uw situatie en
    gegevens door en vullen wij dit in een speciaal aangifteprogramma in.
  • Na het invullen kunnen we u direct vertellen of u volgens de aangifte
    belasting terugkrijgt of moet betalen en om welk bedrag dit gaat.
  • Alvorens wij de aangifte naar de belastingdienst versturen controleren
    wij de aangifte nog een keer. Eventuele veranderingen krijgt u dan altijd te
    horen.
  • De aangifte wordt meestal dezelfde dag nog verstuurd naar de
    belastingdienst en u ontvangt een exemplaar van de aangifte per post thuis.

Welke gegevens heb ik nodig voor de IB-aangifte?

  • Jaaropgaven van salaris, uitkering en/of pensioen
  • Ontvangen of betaalde voorlopige aanslagen
  • Gegevens van uw eigen woning (WOZ-waarde, hypotheek)
  • Zorgkosten
  • Uitgaven aan studie/scholing van u zelf
  • Giften
  • Spaartegoeden (indien meer dan € 21.000,- p.p.)
  • Ontvangen toeslagen (zorgtoeslag, huurtoeslag en/of kindgebondenbudget)

Is een bezoek noodzakelijk of mag ik de spullen ook komen afgeven?

Een bezoek is niet noodzakelijk maar wel zeer aan te raden. In het gesprek
tijdens een bezoek komen soms nog dingen naar boven waar in eerste instantie
niet aan gedacht wordt en eventuele vragen kunnen gelijk gesteld worden. U gaat
bijvoorbeeld verhuizen in het komende jaar of met pensioen en wilt weten of en
zo ja wat de gevolgen kunnen zijn. Of u heeft studerende kinderen en zij kunnen
toch geld terug vragen van de belastingdienst. Maar u kunt ook papieren vergeten
zijn, zoals een jaaropgaaf van de werkgever waar u begin van het jaar weggegaan
bent. Die heeft u gelijk bij de hand als we daar tijdens een bezoek achter komen.

Heeft u toch liever geen afspraak maar brengt u de spullen naar ons toe? Ook
dat kan. We vragen u dan wel van te voren even te bellen om een afspraak te
maken. Als u de spullen komt afgeven noteren we de benodigde persoonsgegevens
voor de aangifte en spreken we met u door of er bijzonderheden zijn. Wij zorgen
er voor dat uw aangifte binnen een week is ingeboekt. Zodra uw aangifte klaar is
informeren wij u hierover en kunt u de spullen weer komen ophalen.

 


Prijzen (inclusief 21% BTW):

  • Het laten verzorgen van uw IB-aangifte kost € 40,- per aangifte. Heeft u een
    fiscaal partner? Dan tellen wij de aangifte van u en uw fiscaal partner als 1
    aangifte.
  • Aanvragen of wijzigen van de Voorlopige Aanslag kost € 40,- voor nieuwe
    klanten en € 20,- voor bestaande klanten.
  • Aanvragen of wijzigen van een Toeslag (huur-, zorg-, kinderopvangtoeslag
    of kindgebondenbudget) kost € 20,- per toeslag.